نوشته شده توسط : puriaaa

چگونه ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

توصیه می کنیم ماشین لباسشویی خود را ماهانه رسوب زدایی کنید اما چگونه ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟ در این مقاله به شما بصورت کامل آموزش می دهیم. با تمیز کردن مرتب دستگاه خود می توانید از تجمع رسوبات آهکی، چربی و کثیفی جلوگیری کنید و دستگاه خود را در بهترین حالت نگه دارید. فواید رسوب زدایی ماهانه ماشین لباسشویی شما بسیار زیاد است. تمیزکننده ماشین لباسشویی به طور ماهرانه ای رسوبات آهک را حذف می کند تا اطمینان حاصل شود که ماشین شما با حداکثر کارایی کار می کند. در صورت استفاده منظم، تمیز کننده ماشین لباسشویی ما از تجمع رسوبات آهکی روی قطعات داخلی مانند المنت گرمایش جلوگیری می کند و عمر دستگاه شما را در این فرآیند افزایش می دهد. پولی ماشین لباسشویی علاوه بر این، با رسوب زدایی مکرر دستگاه خود می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما تا حد امکان بهداشتی است. پاک کننده ماشین لباسشویی بوی کهنگی و کپک را از بین می برد و قسمت های داخلی را ضد عفونی می کند همچنین چربی را از بین می برد.

فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های دستگاه و محل تجمع پرزهای لباس است. با کمک دفترچه راهنمای لباسشویی، فیلتر را باز و زباله‌هایش را خالی کنید. در آخر با مسواک و مواد جرم‌گیر مراحل ضدعفونی‌ را انجام دهید.

 

زمان جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی، یک فضای مرطوب است و بعد از مدتی به‌دلیل جذب آلودگی لباس‌ها یا باقی ماندن طولانی مدت لباس‌های خیس در محفظه (دیگ)، دچار جرم و رسوب می‌شود. میکروسوئیچ ماشین لباسشویی تجمع جرم و رسوب، روند کار ماشین لباسشویی را مختل و کیفیت شست‌وشوی لباس‌ها را کاهش می‌دهد؛ اگر لباس‌ها بعد از شسته شدن، تمیز نمی‌شوند و بوی نامطبوع می‌دهند یا محفظه‌ی ماشین لباسشویی بوی نامطبوع ساطع می‌کند، باید جرم‌‌گیری شود.

قیمت جرم گیر ماشین لباسشویی چقدر است؟

قیمت جرم گیر های قرصی و پودری متفاوت است. قیمت جرم گیر قرصی اکثر مواقع بالاتر از پودری است و دارای طرفداران بیشتری است. جرم گیر پودری نسبت به جرم گیر قرصی دارای قیمت پایین تری است. ممکن است در بعضی مواقع قیمت جرم گیر پودری بالاتر باشد در این مواقع موضوع برند آن ها است. در برندهای مختلف قیمت های مختلفی میتوان دید. اگر نمی خواهید هزینه ای برای جرم گیر تقبل کنید، میتوانید از راه های مختلف خانگی که گفته میشود استفاده کنید.

نحوه جرم‌گیری ماشین لباسشویی با محلول سرکه و جوش شیرین

محلول سرکه و جوش شیرین یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌های جرم‌گیری و رسوب‌زدایی برای محفظه‌ ماشین لباسشویی است. این محلول قوی، در زمانی کوتاه میکروب‌ها را از بین می‌برد. موتور ماشین لباسشویی برای درست کردن محلول، کمی جوش شیرین (حدود نصف پیمانه) را با آب مخلوط کنید. محلول را در دیگ خالی ماشین لباسشویی و سرکه را در محفظه مواد شوینده بریزید. اندازه سرکه باید حدود چهاربرابر محلول آب و جوش شیرین باشد.

 

جرم گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

در پاسخ به سوال چگونه ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟ باید بگوییم استفاده از جوش شیرین و سرکه روش بسیار کارامد و مفید برای پاک کردن جرم لباسشویی است. استفاده از این روش بسیار تاثیر گذار خواهد بود. شما برای استفاده در این روش اب گرم را برداشته یک لیوان سرکه را به همراه یک قاشق چایخوری جوش شیرین قاطی کرده و هم بزنید. بعد از ترکیب این مواد با هم محلولی ایجاد میشود که بسیار برای جرم گیری مفید و قوی است. این محلول بوی بد لباسشویی را میگیرد و اگر لباس های شما پس از شستشو و خشک شدن لباس ها بوی بدی میدهد.ان بوی بد را هم از ماشین لباسشویی میگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : puriaaa

مهم ترین علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری و راه حل آن

خراب شدن المنت ماشین لباسشویی :

از جمله علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری خراب شدن المنت یا سنسور المنت در دیگ دستگاه ماشین لباسشویی می باشد, لیست قطعات ماشین لباسشویی این المنت با توجه به مدل ماشین لباسوشی ممکن است در پشت یا جلو دیگ دستگاه قرار گرفته باشد برای اینکه المنت را جدا نمایید سوکت های برق را جدا کرده و توسط سیم تست به المنت برق برسانید در صورت گرم شدن المنت سالم است و اما در صورتی که این اتفاق نیافتاد المنت خراب است و باید تعویض شود .

درب؛ دلیل کار نکردن ماشین لباسشویی

اول باید چک کنیم که درب ماشین لباسشویی بسته شده است یا خیر؟! اگر درب بسته است اما باز هم دستگاه شروع به کار نمیکند، باید زبانه درب را چک کنید تا شکسته نشده باشد.

 

چون اگر زبانه درب شکسته باشد، اهرم میکروسوئیچ را درگیر نکرده و لباسشویی کار نمی‌کند. بعد از زبانه درب نوبت به تست میکروسوئیچ درب میرسد.

 

میکروسوئیچ‌ها معمولاً برقی یا مغناطیسی هستند. شما می‌توانید با توجه به صدای باز و بسته شدن درب نوع میکروسوئیچ را تشخیص دهید.

 

میکروسوئیچ‌های برقی زمان باز و بسته شدن درب با صدای بلند تق تق عمل میکنند. اما میکروسوئیچ‌های مغناطیسی یک صدای کوچیک تیک مانند دارند.

 

تست میکروسوئیچ‌های برقی تخصص بالایی نیاز دارد و باید به دست تکنسین انجام شود. اما با توجه به اینکه اکثر میکروسوئیچ‌ها مغناطیسی هستند و تست آن‌ها ساده تر است، نمایندگی تعمیرات لباسشویی در ادامه به شما خواهد گفت که چطور از سالم بودن میکروسوئیچ مغناطیسی لباسشویی مطمئن شوید

خرابی برد؛ علت کار نکردن لباسشویی

شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که برد الکترونیک در حکم مغز ماشین لباسشویی است. غیر از این هم نیست.

 

تمام ارتباطات بین موتور و قطعات دیگر با برد الکترونیک پردازش می‌شود. دستور شروع و پایان هر عملی در لباسشویی در نهایت با برد انجام می‌شود.

 

مثلا اگر لباسشویی آب را گرم نمی‌کند، شاید علت از مشکل ارتباطی بین سنسورهای مربوطه با برد الکترونیک باشد.

 

باز کردن برد لباسشویی و عیب یابیِ آن، کار تخصصی و حساسی است که فقط باید توسط یک تعمیرکار الکترونیک انجام شود.

 

اگر لباسشویی شما کار نمی‌کند میتونید از تعمیرکارای متخصص نمایندگی تعمیرات لباسشویی کمک بگیرید. برای ارتباط با دکمه‌ی زیر رو فشار بدید..

تست سلامت شیربرقی

شیر برقی علت از کار افتادن لباسشویی

کار نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند به دلیل خراب شدن شیربرقی باشد. اما چطور تشخیص دهیم این قطعه سالم است یا به تعویض نیاز دارد.

 

برای دسترسی به شیر برقی لازم است سقف دستگاه را باز کنید تا تست شیربرقی را (با کمک یک سیم تست یا همان سیم دو جزء که یک سر دوشاخه و یک سر سوکت یا سر سیم کلمپی داشته باشد)، شروع کنیم.

شیربرقی می‌تواند دوقلو، سه قلو یا حتی چهار قلو باشد. شما باید تک تک شیر برقی‌ها را بررسی کنید. سوکت شیر برقی را جدا و سرِ سیم خودتان را به آن متصل کنید.

 

با احتیاط سیم تست را به برق وصل کنید. توجه داشته باشید که ممکن است برق مورد نیاز برای شیر برقی ۲۲۰، ۱۱۰ یا به ندرت ۱۲ ولت باشد (معمولاً ۲۲۰ ولته). که روی شیر برقی نوشته شده است.

 

وقتی دوشاخه سیم تست را به برق متصل کردید، بوبین شیر برقی باید آزاد شود و لباسشویی شروع به آبگیری کند.

 

برای تک تک شیر برقی ها این تست را انجام دهید اگر مشکلی از شیربرقی نبود، وارد مرحله‌ی بعد یعنی؛ چک کردن هیدروستات و منبع  آن میشویم.

خراب بودن هیدرواستات ماشین لباسشویی :

 اگر دستگاه روشن است اما آبگیری انجام نمی شود هیدرواستات را باید تعویض کنید ؛ از دیگر مشکلات رایج به هیدرواستات می توان به خروج آب از دیگ لباسشویی , ورود حجم غیر معمول آب به داخل ماشین لباسشویی و اختلال در چرخه شست و شو اشاره نمود و

 

قطع بودن سیم رابط هیدرواستات و موتور :

از دیگر علت کارنکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری می توان به قطعی سیم رابط بین موتور تایمر و هیدرواستات اشاره نمود این سیم را از روی نقشه پیدا کرده و توسط اهم متر ارتباط سیم را بررسی کنید و در صورتی که مطمئن شدید مشکل از این قسمت است این سیم را تعویض نمایید .

آب وارد ماشین لباسشویی نمیشه و کار نمیکنه

اگر درب لباسشویی قفل شده است اما کار نمی‌کند، احتمالاً یا آبگیری نمی‌کند یا پمپ تخلیه درست عمل نمی‌کند یا هیدروستات به درستی عمل نمی‌کند.

 

اول چک کنید تا شیر آب باز باشد و شلنگ ورودی ترک برنداشته باشد. تاب خوردگی یا جمع شدن رسوب داخل شلنگ باعث بسته شدن مسیر آب شده و طبیعی است که آبی وارد لباسشویی نمی‌شود و شروع به کار نمی‌کند.

 

اگر تمام این موارد را چک کردید ولی باز هم ایراد پیدا نشد، شلنگ آب را از روی ماشین لباسشویی باز کنید؛ داخل شیر برقی یک فیلتر توری کوچک وجود دارد، فیلتر را با کمک انبردست بیرون بکشید و تمیز کنید.

 

سپس مانند حالت اول، در جای خود قرار دهید. حال ماشین لباسشویی را روشن کنید. باز هم کار نکرد؟! وقتِ آن رسیده تا شیربرقی چک شود.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()