نوشته شده توسط : puriaaa

ارور یا کد خطا در پکیج لورچ چه مفهومی دارد؟

در گذشته زمانی که دستگاه های مختلف دچار خرابی و مشکلی می شدند نیاز بود تا برای عیب یابی دستگاه آن را به طور کامل باز کرده و قطعات مختلف آن مورد بررسی قرار می دادند.

با پیشرفت تکنولوژی سنسورهای مختلفی را در دستگاه ها تعبیه نموده اند که زمانی که مشکلات مختلف در دستگاه ها به وجود م آید این سنسور به کار افتاده و یک کد خطا و یا ارور به صورت حروف یا اعداد بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر می گردد.

این ارورها می توانند شما و تعمیرکار را در عیب یابی دستگاه کمک نموده و سبب شود تا تعمیر دستگاه با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد. در پکیج لورچ نیز این کد خطاها و ارورها در صورت بروز مشکل در دستگاه ظاهر می گردد.

دانستن این ارورها و نحوه برطرف نمودن آنها از مواردی است که یک تعمیرکار حرفه ای پکیج باید رعایت نماید. در ادامه به تعدادی از کد خطاهای پکیج لورچ نمایش داده می شوند اشاره شده است.

کد خطای E13 پکیج لورچ

امروزه نمایندگی پکیج لورچ در خرم اباد هر پکیج مجهز به یک برد الکتریکی است که به‌عنوان مغز این سیستم عمل می‌کند. در صورت بروز مشکل نرم‌افزاری در این قسمت شما با این ارور پکیج لورچ مواجه خواهید شد.

 

حل این مشکل معمولا از طریق تعمیر برد پکیج امکان‌پذیر نبوده و احتمالا شما باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. فراموش نکنید که برد الکتریکی دارای حساسیت بسیار زیادی است و کار با آن باید توسط افراد متخصص انجام بپذیرد.

کد خطای E40

بروز هرگونه اختلال در مدار شبکه گرمایشی می‌تواند به نمایش این کد خطا منتهی شود.

 

رفع این کد خطا باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام بپذیرد؛ در نتیجه از انجام هر اقدامی در این راستا خودداری کنید.

 

لیست کدهای ارور پکیج لورچ

هر کد اروری که در پکیج لورچ نمایان می شود، راه حل مخصوص به خود را دارد. اما شما می توانید در صورت بروز هر کد اروری ابتدا دکمه C را که دکمه ریست است، در دستگاه بفشارید تا قفل دستگاه باز شده و احتمالا کد ارور نیز برطرف شود. توجه داشته باشید که دکمه C در پکیج لورچ معمولا در کنار پیچ تنظیم درجه قرار دارد. اما در صورتی که کد ارور برطرف نشد، از لیست زیر کد خطای مربوطه را پیدا کنید و راه حل آن را مطالعه نمایید. ما در ادامه مقاله هر یک از کدهای خطایی که در پکیج لورچ به نمایش در می آید را عیب یابی و پیشنهاداتی برای رفع آن ها ارائه خواهیم داد.

 

  • E0           خرابی ترموستات
  • E1           عدم فعالیت جرقه زن
  • E2           ایراد سوئیچ فشار هوا
  • E3           مشکل سنسور دمای NTC سیستم گرمایشی
  • E4           مشکل سنسور دمای NTC آب گرم
  • E5           ایراد مدولاسیون شیر گاز
  • E6           تشخیص دمای بالای 90 درجه سانتی گراد توسط سنسور سیستم گرمایشی
  • E7           خرابی سوئیچ فشار هوا
  • E8           فشار آب افت کرده است.
  • E9           تشخیص دمای بیش از حد در آب گرم مصرفی
  • E10        وجود فشار بیش از حد در پکیج لورچ
  • E12        عدم کارکرد صحیح کنترل از راه دور

کد خطای E70 پکیج لورچ

این مورد از کدهای خطای پکیج لورچ نشان‌دهنده بروز یک مشکل الکتریکی است؛ بنابراین بهتر است رفع این مشکل توسط کارشناسان مجرب انجام گیرد.

 

کد خطای (E70) معمولا هنگام افت ولتاژ شبکه نشان داده می‌شود اما ممکن است عملکرد نادرست سیستم الکتریکی دستگاه به ایجاد این مشکل منجر شده باشد.

کد خطای E12

اگر سیستم کنترل از راه دور پکیج قادر به انجام وظایف خود نباشد، کد خطای (E12) قابل مشاهده خواهد بود.

 

این مشکل در بیشتر موارد پس از ریست کردن پکیج لورچ و یا خاموش و روشن کردن آن برطرف خواهد شد.

 

اگر پس از پشت سر گذاشتن این مراحل کماکان کد خطا نمایش داده می‌شد، نظر متخصصین را جویا شوید.

 

  • E13 و E16             ایراد نرم افزاری و ایراد برد الکترونیکی
  • E15        انسداد دودکش
  • E25        پایین بودن بیش از اندازه دمای آب
  • E26        ایراد شیر برقی گاز
  • E28        ایراد سنسور آب گرم مصرفی یا سنسور سیستم گرمایشی
  • E31        خرابی ترموستات اتاق
  • E40        ایراد سیکل گرمایشی پکیج لورچ
  • E77        مشکل در ترموستات مخزن
  • E99        ایراد در تنظیم برنامه

کد خطای E28

نمایش این کد خطا نشانه وجود مشکل در عملکرد سنسور دمای آب است.

 

در راستای رفع کد خطای (E28) پکیج لورچ شما باید ابتدا دستگاه را از حالت قفل خارج کرده و سپس از سالم بودن این سنسور اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : puriaaa

تعمیرات پکیج گلشهر

خدمات پس از فروش نمایندگی تعمیرات پکیج در گلشهر کرج پکیج های خانگی امروزه جزء دستگاه های ضروری منزل به شمار می روند که می بایست همیشه روشن بوده و گرمایش آب مصرفی و رادیاتورها را تامین نمایند. به دلیل فعالیت مدام پکیج ها، می بایست برنامه سرویس، تعمیرات و نگهداری سالانه برای آنها در نظر گرفت. سرویس سالیانه پکیج باعث می شود که طول عمر دستگاه بیشتر شود و امکان خرابی قطعات پکیج  و افزایش هزینه تعمیرات کاهش یابد.

راهنمای تعمیر پکیج دیواری

اگر از پکیج دیواری استفاده میکنید و در حال حاضر دچار مشکل شده است ما را همراهی کنید تا به صورت قدم به قدم شما را تا شناسایی و رفع ایراد پکیج راهنمایی کنیم .

 

برای اینکه بتونید مشکل پکیج را شناسایی و برطرف کنید قبل از هر اقدامی باید برند تولید کننده پکیج و مدل پکیج را بدانید . زیرا عیب یابی پکیج های مختلف کمی با هم متفاوت میباشد .

 

اگر پکیج دیواری شما دچار مشکل شده است پیشنهاد میکنم فعلا دست نگهدارید و در وحله اول این مطلب را تا انتها مطالعه کنید مطمئنا پس از مطالعه این مطلب قادر خواهید بود بیش از 70 درصد از مشکلات رایج پکیج را خودتان برطرف کنید

 

خبر خوب اینست که نوع نگارش ما به نحوی است که برای تمام اقشار جامعه قابل فهم خواهد بود حتی افرادی که کمترین دانش فنی را داشته باشند میتوانند با اطلاعاتی که ما ارائه میدهیم مشکل پکیج خود را برطرف کنند .

ویدئو نحوه عملکرد پکیج دیواری

شناسایی قطعات پکیج

به طور کلی قطعات پکیج دیواری به چند دسته تقسیم می‌شوند :

برد کنترل

 

این قطعه به عنوان مغز اصلی دستگاه به شمار می‌رود و وظیفه دارد با توجه به گزارشاتی که سنسورهای پکیج دریافت می‌کند دستوراتی را به قطعات مجری فرمان می‌دهد.

 

حسگرها در تعمیر پکیج

شناخت حسگرها در تعمیر پکیج

سنسورهای پکیج دیواری

 

سنسورها همانطور که از نامشان پیداست وظیفه اعلام گزارش عملکرد پکیج به برد کنترل را دارند.

البته سنسورها نیز به سه دسته تقسیم می شوند

 

 گاز و دود = پرشر سوئیچ هوا و…

 آب = پرشر سوئیچ آب و…

 برق = سنسور ان تی سی و…

قطعات مجری فرمان

 

این قطعات نیز همانطور که از نامشان مشخص است وظیفه انجام دستورات برد کنترل را دارند

 

قطعات مکانیکی

کد خطا در تعمیر پکیج

کد خطا در تعمیر پکیج

کاربرد کد خطا و یا ارور در تعمیر پکیج ؟

کد خطای پکیج دیواری به علائمی گفته می‌شود که توسط برد الکترونیک برای عیب یابی مشکل دستگاه به ما نشان داده می‌شود، ولی اگر بخوام شفاف‌تر توضیح بدم به این صورته :

 

برد الکترونیک پکیج دیواری که به عبارتی مغز دستگاه می‌باشد روی عملکرد تمام قطعات پکیج نظارت دارد، این نظارت بوسیله سنسورهایی صورت می‌گیرد که در نقاط مختلف پکیج وجود دارد و در مواقع بروز مشکل در قسمتی از پکیج برد کنترل توسط این سنسورها به وجود عیب پی برده و برای اینکه به مصرف کننده اطلاع دهد که عیب مورد نظر از کدام قسمت می‌باشد اگر پکیج دیجیتال باشد با مشخص کردن حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر و اگر پکیج آنالوگ باشد بوسیله چشمک زدن برخی از چراغ ها اطلاع می‌دهد.

 

دوستان عزیز همانطور که همیشه عرض کردم بررسی کد خطای پکیج و یا به عبارتی ارور پکیج اولین مرحله از انجام تعمیرات انواع پکیج دیواری می‌باشد.

 

اولین گام در تعمیر پکیج

پس اولین گام از مراحل اولیه شناسایی عیب در پکیج دیواری بررسی ارور پکیج میباشد.

 

پس همونطور که گفتم کد خطا و ارور اکثر پکیج های دیواری معمولا به دو صورت به ما اعلام می‌شود :

در پکیج های آنالوگ کد خطا و یا ارور با چشمک زدن چراغ های سبز رنگ روی پانل که اعدادی از 30 تا 80 دارا می باشد مشخص می‌شود. البته بهتره این چشمک زدن را با مواقعی که آبگرم باز می‌باشد اشتباه نگیرید.

 

به عنوان مثال کد خطا در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ به این صورته که یک و یا چند چراغ به طور همزمان روی عدد خاصی چشمک می‌زنند و شما با بررسی اعداد این چراغ ها و مراجعه به لیست خطاهای پکیج ایران رادیاتور به بررسی دقیق این خطاها می‌پردازید.

البته اگر احساس می‌کنید این مدل از پکیج ایران رادیاتور عیب یابی سختی دارد در عوض به همون اندازه شناسایی کد خطای پکیج ایران رادیاتور مدل دیجیتال راحت می‌باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهريور 1402 | نظرات ()